Tevreden klanten

Begin november ben ik nog een weekje naar Frankrijk gegaan om nog eens mijn geluk uit gaan proberen.  Het was net die week waarin de eerste kou over het Franse land kwam.

Eenmaal aangekomen ging ik met mijn maat snel even het water op met de boot om mooie stekken te zoeken. De regen kwam al heel de dag met bakken uit de lucht maar onze hengels moesten toch ook goed liggen.

Na een uurtje varen hadden we allebei wel 3 mooie stekken gevonden, de hengels werden beaast, mijn maat begon vooral met de Instant Project. Ik ging met mijn 2 favorieten aan de gang,  de Robin Red en de Scopex Liver.

Nadat de hengels eindelijk inlagen, duurde het niet lang voor ik al in slaap was gevallen.

En dan om 4u ‘s ochtends kregen we de eerste vis, voor mijn maat dan en wat voor één, meteen een prachtige schub van 25,6 kg op de Instant Project! Nu was het dan wachten tot ik eindelijk eens een hengel vast mocht houden, maar het was taai. De week voor ons waren er in totaal maar 3 vissen gevangen op een hele week, en zo ging er een visloze dag voorbij. Rond 9 ‘ smorgens begon ineens een beetmelder rustig te piepen, ik stond op de stek ernaast dus moest terug rennen. Na half buiten adem te zijn aangekomen bij de hengels had mijn maat de hengel al opgepakt en kreeg ik de hengel over. Na een mooie stevige drill kwam er een mooie schub over het netkoord gegleden.

Echt zo een mooie bronskleurige schub van 15,4kg die was gevallen voor de Butterscopex wafter. Na een paar foto’s werd de vis terug gezet en gingen we met vol goede moed verder. Dit was het begin van de week. De rest van de week wisten we met ons 2en nog 9 vissen bij te vangen waarvan nog 2 20kg+ vissen en een aantal 15+ dus al bij al hadden we voor die periode een mooie week.

Maarten Spaans

Wintervissen

Voor sommige stopt het seizoen in oktober/november, maar niet voor de echte die hard karpervissers. Laat ik daar nu een van zijn, krijg al afkickverschijnselen als ik een week niet vis, laat staan een hele winter. Als het nieuwe jaar start, dan wil iedere karpervisser natuurlijk maar een ding: De eerste karper van het nieuwe jaar vangen. Dat is voor mij niets anders.

4 januari werd er een poging gewaagd op een ondiep parkwatertje midden in het dorp. De karper is daar makkelijker te vinden. Je moet het jezelf immers niet te moeilijk maken in de winter. Plezier staat voorop in mijn visserij. Af en toe blanken hoort en bij en hoewel aan het water zitten al een beloning is, wil ik toch regelmatig met een kromme hengel staan.

Zo was het ook op de sessie van 4 januari. Na meerdere pogingen kreeg ik de eerste run van 2020. Het blijft altijd spannend wat er aan de andere kant van je lijn hangt. Is het dan toch die ene vis waar je stiekem naar verlangt of hangt er een andere prachtkarper aan?!

Met een volledig kromme hengel zag ik een grijs met witte schim in het water en al snel wist ik dat het de Ghostkoi moest zijn, hiervan zwemt er maar eentje in het water. De adrenaline gierde door mijn hele lichaam. Na een spannende dril was ik uiteindelijk de sterkste en kon ik de Ghostkoi in mijn net loodsen. Yes, die is binnen!

Mijn aanpak in de winter is vrij simpel. Een hengel met een chod-rig, en twee hengels op de bodem. Het aas wat ik gebruik is blikmais, hennep, boekweit, 16 mm Scopex Liver, pellets en maden. De Scopex Liver boilies crush ik tot kruimels en meng ik met de Scopex Liver Liquid. Dit alles zorgt veel attractiviteit in het water en de vis raakt minimaal verzadigd. Als haakaas maak ik graag gebruik van een gesoakte snow-man, waarbij de zijkanten van de boilie afgeknipt zijn en daarbij een 10mm fluor pop-up voor het visueel effect.

Verder gaat er altijd een hengeltje uit met 3 maiskorrels en een nepmaisje. De chod-rig is meer mijn bonus hengel en vis ik met een fluor pop-up of Scopex Liver pop-up. Door de hengel om het uur te verplaatsen hoop ik de vis te vinden en in korte tijd runs te kunnen forceren.

Remco Celen

Deze prachtige schub kon de Scopex liver niet laten liggen!

Deze schitterende schub gevangen met de Oriental krill ( 16mm) en de tutti frutti fluo ro pop-up in een snowman presentatie. Deze in combinatie met een soepele onderlijn.

Bas Leduc vist graag met de Oriental krill en de strawberry sweet sensation. Dat zorgde voor dit prachtig plaatje met een mooie vis. Hij koos ook voor de snowman.

Het is John weer eens gelukt met de Scopex Liver bol om dit exemplaar aan de haak te slaan.

Edjuh ving deze mooi spiegel van 16.4kg  op de valreep na 3 dagen bikkelen. 20mm Oriental Krill bol en klein pva bolletje met wat kruim. Top!

Met de Instant Project binnen gehaald! Prachtig glanzende schub.

Gevangen op de strawberry sweet sensation pop-up chod rig.

Jouw verhaal

Beste Klanten,

Een bedrijf hangt af van goede reclame. We hebben een plaatsje voorzien voor al onze tevreden klanten.
Zij zijn vrij hun ervaringen met Holland Baits met ons te delen.

Bezorg ons uw foto of verhaal.
Wij zullen ervoor zorgen dat dit door iedereen gezien kan worden.